E-shop je pro prodejce velkým plusem, vzhledem k tom, jak je internetové nakupování v posledních letech oblíbené. Je tedy pravděpodobné, že zřízením internetového obchodu se vám zvýší zisky. Měli byste si ale při jeho tvorbě dát opravdu záležet a vytvořit e-shop na míru svému podnikání. U e-shopů totiž záleží i na maličkých detailech, kterých se ze začátku nemusíte ani všimnout, ale vašim zákazníkům usnadní nákup u vás. Co to například je?
Vícejazyčný web
V České republice nežijí pouze česky mluvící lidé a navíc, internet je v podstatě multikulturní, takže se na vaše stránky může dostat i někdo z jiné země. Pro tyto účely je dobré mít viditelnou možnost přepnout váš e-shop do více jazyků. Kromě češtiny tedy doporučujeme mít i anglickou a případně německou možnost e-shopu. Vzhledem k současné situaci by byla skvělá určitě i ukrajinská verze.
Přehledné info a platbě a dopravě
Zákazníci se většinou po tom, co si zhruba prohlédnou nabídku vašeho zboží, pátrají, kolik budou platit za poštovné, zda můžou platit na dobírku a tak dále. Proto viditelně umístěte sekci, kde najdou všechny tyto informace. Platbu dobírkou určitě doporučujeme zavést. Sice máte riziko, že si zákazník zboží nevyzvedne, ale stále je dost zákazníků, kteří chtějí nebo mohou platit pouze tímto způsobem.
Přehledné a podrobné menu
Menu nebo rozcestník, který bude zákazníky posílat na jednotlivé kategorie produktů, které nabízíte, jsou neméně důležité. Měli byste vytvořit obecné kategorie, které potom budou zákazníky posouvat na ty specifičtější, aby co nejrychleji našli typ zboží, který hledají. Nemějte tedy jen kategorii „trička“, ale dále ji rozdělte na „trička bez rukávu“, „trička s potiskem“ a podobně. Tohle lze aplikovat na všechny druhy zboží.
Optimalizace pro mobilní telefony
V dnešní době téměř každý vlastní chytrý telefon a má na něm k dispozici internet. A spousta lidí si třeba krátí čas tím, že brouzdá po e-shopech. Ujistěte se proto, že váš e-shop je optimalizovaný i pro mobilní telefony, a bude se na nich správně zobrazovat.