Představte si, jaké by to bylo, kdybyste se chtěli v našem reálném světě někam dostat, ale neznali byste cestu a nikde by nebyla ani jediná směrovka, ani nikdo, kdo by vám mohl poradit, kudy se vydat. Bloudili byste snad celou věčnost, ale byť byste zavítali leckam, svého cíle byste možná vůbec nikdy nedosáhli.
A pokud se máme bavit o světě virtuálním, o internetu, je vlastně situace na tomto obdobná. I zde byste mohli něco hledat po dlouhý čas, a to bez záruky, že to někdy také objevíte. Což by uškodilo možná vám a určitě tomu, kdo vámi hledaný web provozuje.
K tomu, aby se někdo mohl orientovat, jsou tak zapotřebí určité ‚ukazatele směru‘. Jimiž jsou v případě internetu takzvané zpětné odkazy.
Určitě je budete znát. Nejednou se pohybujete na některém webu a náhle vám padne do oka odkaz, který vám nabízí možnost dostat se odsud v mžiku někam docela jinam. Kliknete na něj a takový odchod jinam se rázem stává realitou. Rázem jste tam, kde vás chtěl mít ten, jemuž zmíněný odkaz slouží.
A to je právě ono. Právě takové odkazy jsou tím, čemu uživatelé internetu často vděčí za to, že se dostanou tam, kam se dostat chtějí. A čemu naopak vděčí majitelé webů za to, že si k nim někdo najde cestu.
Ovšem takovéto zpětné odkazy nevznikají samy od sebe. Aby existovaly a nabízely dokonalé služby, je třeba vědět, jak na ně. A to je učiněná věda, nesoucí cizojazyčné označení linkbuilding.
Takový linkbuilding se stará o to, aby podobné užitečné odkazy vznikaly a dostávaly se na místa na internetu, kde je najdou ti, kdo je hledají. Což je důležitá, nikoliv však jediná přednost takových odkazů. Dalším plusem je u nich totiž i to, že ovlivňují výsledky vyhledávání internetovými vyhledávači, zajišťují webu, na který odkazují, lepší pozici v seznamech toho, co je nalezeno a představeno hledajícím.
A obojí znamená jediné. To, že se u některých webů podaří dosáhnout daleko vyšší návštěvnosti. Jež je na internetu jak známo nad zlato.